Profiteer van 10% extra korting op je 1e online bestelling met code: PRO10
1 item toegevoegd je winkelmandje We konden het niet aan je winkelmandje toevoegen, we hebben momenteel maar 1 van dit item in stock

Valentijnsdag en de maand februari over het algemeen is een rustige periode voor salons en freelance kappers en schoonheidsspecialisten. Dat is een uitstekende reden om nieuwe manieren te bedenken om je kappers- en beautybedrijf te promoten, nieuwe klanten binnen te halen én je winst te verhogen. Als je niet goed weet waar je moet beginnen; wij hebben wat marketingideeën die je kunnen helpen om rond Valentijnsdag bestaande en nieuwe klanten naar je salon te trekken.

Social media

Social media is een van de belangrijkste manieren waarop je de winst van je salon of freelancebedrijf kunt verhogen deze Valentijnsdag. Shannon, onze social mediamanager, beschrijft het als volgt: "Valentijnsdag is het perfecte moment om op je sociale kanalen je persoonlijke stijl te showen op een manier die je klanten van je gewend zijn en waarom ze zo van je houden! Bouw aan bestaande relaties en verleid nieuwe klanten met vriendelijke, toegankelijke Valentijnscontent." Dit zijn Shannons suggesties:

  • Deel je favoriete Valentijnslooks
  • Organiseer weggeefacties en aanbiedingen
  • Nodig klanten uit om langs te komen voor een make-over
  • Deel een paar grappige Valentijnsmemes!


En Shannons belangrijkste advies voor je social mediacampagne rond Valentijnsdag? "Zorg dat je plezier hebt bij het maken van je content!"

Werk samen met bedrijven in de buurt

Een geweldige manier om op Valentijnsdag een nieuw publiek naar je salon of freelancebedrijf te trekken en anderen te steunen, is een samenwerking met bedrijven in de buurt. Of het nu een bloemist, bakkerij, juwelier of chocolaterie is, door samen te werken, kunnen jullie je middelen bundelen met als resultaat een groter bereik van jullie marketing. Zo kun je een samenwerking communiceren aan je klanten:

  • Visitekaartjes en waardebonnen bij de kassa
  • Berichten op social media waarin hier aandacht aan wordt besteed
  • Een gratis geschenk bij een behandeling
  • Een verloting in de salon

Cadeaubonnen en productaanbiedingen

Een gemakkelijke manier om deze Valentijnsdag meer winst te maken is het promoten van cadeaubonnen in je salon of freelancebedrijf. Er bestaan geweldige alternatieven voor de gebruikelijke bloemen of chocolaatjes die je klanten elk jaar krijgen. Dit zijn enkele van onze ideeën:

  • Productbundels zoals 'koop er een, krijg de tweede voor je partner'
  • Vraag klanten om hun partner te taggen op social media om ze een cadeauhint te geven
  • Stuur je vaste klanten een e-mail of sms met een kortingscode
  • Geef dubbele beloningen in je loyaliteitsprogramma
  • Galentine's Day-korting voor alleenstaande klanten

Ga voor de creatiefste behandelingen

Valentijnsdag is dé kans om je creativiteit de vrije loop te laten en nieuwe klanten aan te trekken. Dit geldt vooral voor nagelstylistes, omdat alles op Valentijnsdag draait om harten, bloemen en rozetinten. Gebruik ze in je eigen unieke nagellooks, exclusief verkrijgbaar in jouw salon of freelancebedrijf. Wil je wat extra winst halen uit je Valentijnsontwerpen? Neem ze op in een betaalbaar mini-manicurepakket of express-service, die je gemakkelijk kunt opnemen in je reguliere salonopties.

Als je inspiratie nodig hebt, scroll dan eens door je Instagram-feed om te zien wat andere haar- en schoonheidszaken doen. En geef er je eigen Valentijnstintje aan.

Laat je inspireren door Valentijnsdag

Toptips

Nu we hebben onderzocht wat je kunt doen om je winst te verhogen rond Valentijnsdag, sluiten we af met de belangrijkste dingen om te onthouden terwijl je je klanten liefdevolle liefde geeft.

  • Wees consequent op je social media
  • Werk eens samen met een bedrijf in de buurt
  • Maak je salonmenu compleet met express-services met een Valentijnsthema
  • Creëer speciale (product)aanbiedingen rond Valentijnsdag

Shop deze Valentijnsdag alle professionele haar- en beautybenodigdheden voor je salon of freelancezaak bij Pro-Duo en blijf via onze blog Inspiraties op de hoogte van de nieuwste trends.